Overweeg jij online ticketverkoop voor je event? Twijfel je aan de effectiviteit of vraag je je af of jouw systeem op de juiste manier is opgezet? Ontdek het hier. In dit artikel geven we je 5 tips voor online verkoop van tickets, zodat jij zometeen een geslaagde evenement hebt.
De voordelen van online tickets verkopen
Alles gaat nu digitaal. En voor goede reden, het maakt alles supermakkelijk. Met een online ticketverkoop systeem is het zelfs een stukje makkelijker voor de organisator van een evenement.
Ten eerste heb je de besparing. Je hoeft niet dozenvol tickets uit te printen. Je krijgt gewoon e-tickets die met een scanner werken. Dat bespaart een hoop tijd, geld en moeite.
Ten tweede krijg je heel snel waardevolle bezoekersinformatie voor je toekomstige marketingcampagnes. Geen tellen van enquêtes, geen stress, geen gedoe.
Als laatste heb je het proces. Het harde werk valt in de handen van de deelnemers. Bij online ticketverkoop wordt het proces zelfs vriendelijker. Alles is namelijk geautomatiseerd—niemand wordt overgeslagen of vergeten.
Om van deze voordelen te profiteren, is het wel cruciaal dat je de naadloze ervaring wel biedt aan de bezoeker of deelnemer. Maak je geen zorgen, onze 5 tips helpen je op weg. Maar eerst even over enkele no-no’s bij het verkoop van e-tickets.
Vermijd deze fouten bij jouw ticketshop
Tijdens onze zoektocht naar ervaringen met e-tickets kwam Onlineticketshop in de bovenste zoekresultaten. Alleen waren we wat verrast van hun sterrenaantal. Kort daarna begrepen we waarom dat het geval was.
Het platform is namelijk een wederverkoper van tickets, wat tal van nadelen met zich meebrengt. Ten eerste heb je de hogere prijs. Daarnaast heb je hun no-cash refund policy. En als laatste heb je het probleem van kaarten die soms überhaupt niet geleverd worden.
De betrouwbaarheid van Onlineticketshop valt daarom te betwijfelen. Laat dat je niet overkomen.
5 tips voor online ticketverkoop van jouw event
Met je eigen ticketing systeem heb je volledige controle. Dat wordt al gauw wat moeilijker met een third-party systeem. Lees gauw verder en ontdek wat jouw e-ticket systeem zeker moet hebben. Hier zijn onze 5 tips om een geslaagde ticketverkoop te garanderen.
1.Maak het makkelijk voor je bezoekers
Je bezoekers komen voor een reden: ze willen een ticket. Zorg daarom ervoor dat ze dat zo snel mogelijk krijgen. Hanteer een simpel proces zoals een knop waarmee ze met een enkele klik bij je ticketshop komen. Of zet gewoon een link in je social media advertentie.
Maak daarnaast gebruik van eenvoudige, korte woorden. Je bezoeker wil gewoon in en uit. Een klik hier, wat info daar—gewoon eenvoudig. Maar vergeet de waardevolle gegevens niet. Vaak genoeg zit je goed met een e-mailadres.
Ook is het handig om je ticketshop te optimaliseren voor mobiele telefoons. Vrijwel iedereen gebruikt nu een smartphone voor allerlei zaken, jij waarschijnlijk ook. Kies dan ook voor software waarmee je dit alles kunt personaliseren.
2.Zorg voor een professionele uitstraling
Als tweede heb je de uitstraling. Probeer het zo professioneel mogelijk te houden. Een goed-uitziende, maar altijd nog eenvoudig-te-volgen website met primaire kleuren doet wonderen. Zorg in elk geval voor veilige betaalmethoden.
Denk ook aan een hartelijke bevestigingsmail. Laat je bezoeker duidelijk weten wat zij kunnen verwachten van je event. Waar is het? Hoe laat begint het? Hoelaat eindigt het? Hou alles transparant en geef ook duidelijk aan wat de kosten zijn.
3.Let op de mate van automatisering
In een grijs verleden was het proces vrij kort. Je bezoeker koopt een ticket, komt aan op het event en verlaat de plek na verloop. Geen tijd noch ruimte voor een-op-een communicatie. Gelukkig is dat nu met automatisering wel mogelijk. Maar niet altijd gaat dat even goed.
Zo merkten we in de Onlineticketshop recensies wat ontevredenheid over de communicatie. De moderator nam gewoon wat tekst van de website en plakte die als antwoord. Niet echt ideaal. Probeer dat daarom zoveel mogelijk te vermijden.
Overweeg ook meerdere berichten, bijvoorbeeld een herinneringsmail. Of een tweede bericht met andere informatie zoals de inlooptijd. Je mag zelfs een stukje verder met een e-mail na verloop. Dat biedt meer vertrouwen en zorgt voor meer succes in de toekomst.
4.Gebruik meerdere kanalen voor promotie
Geloof ons, promoten via social media werkt! We hebben heel recent TikTok gebruikt voor een van onze events. Daar hebben de enthousiaste deelnemers gezorgd voor verdere marketing door middel van de likes en reposts. Hetzelfde kan voor jou ook werken.
Let dan wel erop dat je een gepaste medium gebruikt. Instagram en Facebook zijn bijvoorbeeld goed voor concert- of festivalpromotie, terwijl LinkedIn waarschijnlijk geschikter is voor een zakelijk congres.
5.Maximaliseer je verkoop met urgentie
Zorg ook ervoor dat je constant urgentie gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan “slechts 20 plekken beschikbaar”. Of zet een volgende post wanneer het event bijna volgeboekt is. Daarmee kun je de twijfelaars snel overhalen. Ze komen zeker als ze ontdekken dat er nog maar vijf tickets beschikbaar zijn.
Of gebruik een beloning als dat nodig blijkt. Bij een concert is de beste telefoonlens van het jaar een goede optie. Maar het kan ook anders. Een korting, een leuke prijs voor vroeg aanmelden, een groepsticket dat voordeliger uitkomt—je hebt mogelijkheden zat.
De alles-in-een oplossing voor e-tickets
Het kost veel tijd en moeite om een ticketshop te bouwen. Als je voor het eerst een event organiseert, raden we je daarom aan om ticketingsoftware te gebruiken. Daarmee heb je binnen enkele minuten een shop ready. Plus, je vermijdt allerlei issues zoals betalingsproblemen of mails die niet verzenden.
Overweeg in elk geval een systeem waarmee je voldoende mogelijkheden hebt voor personalisatie. Neem onze tips en de ervaringen met Onlineticketshop mee, en kies vervolgens een geschikt systeem voor jouw doel.
Als je je trouwens afvraagt of Onlineticketshop betrouwbaar is of niet, is het antwoord vrij simpel. Ze zijn wederverkopers met een recensiescore van 4 sterren. Velen hebben goede ervaringen, maar ze hebben ook forse prijzen betaald. Anderen hebben nooit hun kaarten gehad. Een ding is zeker. Met wederverkopers weet je nooit wat je te wachten staat.
Laat een reactie achter
0 COMMENTAIRES